Skip to the content
Looks like you’re based in the United States. For content specific to your country, visit our United States site.

Ember er kjent for deres innovative og temperaturkontrollerte teknologi, og har forvandlet den daglige koppen med kaffe til en opplevelse – med deres ikoniske krus som lar forbrukeren stille inn og opprettholde sin ideelle drikketemperatur i opptil tre timer.

UTFORDRINGEN

Siden utviklingen av et originalt og toppmoderne produkt som skulle lanseres under en av USAs største kaffekjeder, har Ember og deres temperaturkontrollerte krus fått ekstrem B2B-popularitet. Dette har ført til at deres tilbud av forbrukerprodukter har utviklet seg raskt.
Uten en fast forsyningskjede og med akselererende etterspørsel, slet Ember-teamet med å oppfylle tilstrømmingen av bestillinger og leverandører, og fikk derfor et akutt behov for assistanse. Ikke bare på grunn av antall involverte parter fra opprinnelse til distribusjon, men i stor grad på grunn av de mange variablene innen logistikken i USA, B2B- og B2C-salg og en mulig internasjonal ekspansjon.

 

LØSNINGEN

Etter at de ble kåret til Embers globale logistikkpartner, begynte SEKO prosessen med å sentralisere alle Embers logistikkoperasjoner innenfor SEKO-serien av tjenester. Fra dette øyeblikket ble alle Embers logistiske problemer videreført til SEKO-teamet, med service og pålitelighet som hovedfokus.
SEKO etablerte og et sentralisert distribusjonssenter ved Chino-anlegget for Embers B2B-operasjoner og B2C-oppfylling, samt med opprettelsen av et dedikert kontoteam som også bidro med deres lokale distribusjon og oppfyllelse av netthandel.
Etter at de fikk ansvaret for Embers luftfrakt fra Kina til USA, tok SEKO senere også kontroll over deres konsolideringer for sjøfrakt – og, for å ytterligere bidra ved alle operasjoner i USA og internasjonalt, gjorde SEKO det mulig for Ember å ekspandere til Honk Kong DC.
Dette anlegget fungerte i utgangspunktet som Embers primære Omni-Channel Hub, hvor bestillinger ble hentet, pakket og fraktet med fly og skip til Europa, Asia og Storbritannia. Og som følge av suksessen ved denne unike oppfyllelsesmodellen fra øst- til vestkysten, ekspanderte Ember etter hvert fra Kina til ATL.

 

FORDELER MED SEKO-LØSNINGEN

  • Sentraliserer alle B2B-operasjoner og B2C-oppfyllelse for å støtte en verdensomspennende forsyningskjede
  • Kontrollerer luftfrakt fra Kina til USA samt all konsolidering av luft- og sjøfrakt
  • Forbedrer effektiviteten ved å gi tilgang til kritiske løsninger for «sonehopping»
  • Gir ett enkelt kontakt- og lagerbeholdningspunkt
  • Styrker global vekst

 

RESULTATET

Som en ekte partner ser SEKO hele tiden etter måter å forbedre Embers drift på. Og denne ATL-ekspansjonen ga dem uvurderlig tilgang til viktige løsninger for «sonehopping» som ikke bare ligger i nærheten av to kystlinjer, men som er mer effektive når det gjelder frakttider. Med den nye tilstedeværelsen i Hong Kong, ATL og tre andre distribusjonssentre rundt om i verden, har Ember nå skaffet seg markedsandeler i viktige globale markeder og kan nå kundene deres raskere.
Ved å bruke SEKOs tjenestepakke, er Ember nå operasjonell i 26 land i tillegg til Tmall – Kinas største netthandelsportal for B2C. Med et mål om å at hver eneste logistikkbeslutning skal være kalkulert og effektiv, fokuserer produsenten på den totale eierkostnaden (TCO) og den verdijusterte kostnaden (VJC) forbundet med å bruke én enkelt 3PL.
Ved å gi tilgang på verktøy som hjelper Ember med å vokse i en jevn, bærekraftig og effektiv hastighet, tilbyr SEKO også ett enkelt kontaktpunkt samt tjenestebaserte forbedringer for å bidra til at Embers enestående kundeopplevelse skal bli enda bedre. Vi leverer ett enkelt lagerbeholdningspunkt (SEKO 360 og Omni-Returns) for å styrke det internasjonale samarbeidet og en sømløs integrasjon.

«Vi vokser raskt, og vi trenger en logistikkpartner som klarer å følge utviklingen. SEKO har vært ekstremt fleksibel og står alltid klar til å levere nye løsninger, komme med nye tilnærminger og samarbeide med oss for å løse logistikkutfordringene våre. Det gjør dem til en utmerket partner.»

Phil Poel, COO

Share SEKO content on social

VÅRT KUNDEFOKUS

Alt vi gjør er designet for å gjøre kundenes liv lettere - hjelpe dem med å utvikle og opprettholde gode forhold til sine egne kunder.

La oss få vite hvilke forretningsutfordringer du står overfor, så får vi se hva vi kan gjøre for å hjelpe. Vi ser frem til å høre fra deg, og takker for at du tok kontakt.

For å finne ut mer, fyll ut skjemaet, send en e-post til sales.no@sekonordic.com, eller ring oss.

Ny virksomhetsforespørsel

Ved å fylle ut dette skjemaet, godtar du at lagring av personopplysningene dine av SEKO Logistics - som beskrevet i vår globale personvernerklæring - og samtykker i å motta fremtidige oppdateringer om SEKO og hvordan vi kan støtte din virksomhet.

Jeg ønsker å motta fremtidig kommunikasjon fra SEKO Logistics.